7. Les tècniques del segle XX

Entre el 1910 i finals dels anys vint del segle passat, les empreses ATV i la casa Thomas van liderar la fabricació de targetes postals mentre aquestes es feien majoritàriament pel mètode de la fototípia, que permetia produir-ne a l’engròs i n’abaratia els costos.

Durant l’època daurada de les postals impreses en fototípia, la casa Thomas va ser la fàbrica més gran, i competia a nivell estatal amb la casa Hauser & Menet. Però, a partir del 1924, Roisin registra la seva empresa i, tot i que al principi treballa amb la tècnica de la fototípia i coexisteix amb la casa Thomas, aviat comença a fabricar postals al platí (fabricades a l’engròs amb bromur).

Als anys trenta, la tècnica del platí va agafar el relleu a la fototípia, i Roisin es va alçar com a fabricant hegemònic. Fins als anys seixanta, les postals al platí van tenir el monopoli del mercat, fins que van aparèixer les primeres postals en color a partir d’un negatiu, impreses en òfset.